Saturday, July 3, 2010

Berita Pisang bertandan banyak


(Berita dalam bahasa Indonesia)
Pisang bertandan tiga ini bukan pisang ajaib, tapi memang ada jenis pisang yang selalu berbuah lebih dari satu tandan. Asalnya dari mana, tidak jelas tetapi ia tumbuh sendiri. Pemilik pisang ini menerima benihnya dari seorang teman, lalu menanamnya lalu berbuah dua tandan. Selanjutnya selalu berbuah lebih dari satu tandan. Paling banyak yang selama ini pernah terjadi, berbuah sebanyak tujuh tandan. Bentuk dan rasa buahnya prisis dengan pisang ambon.
(Berita dalam bahasa Cina pelat Melayu)
Ini pisang ha...banyak elok punya, kalau lu mau cepat kaya ini pisang sangat sesuai, tak perlu banyak tanah punya, lagi ha...satu bulan tanam tumbuh satu tandan, dua bulan tanam tumbuh dua tandan, yg paling banyak sampai tujuh tandan, kalau itu pun talak cukup juga lu orang boleh tambah sendiri itu tandan, untuk tambah itu tandan lagi ha... lu kena pandai guna itu Photoshop CS4 punya. kalau sudah pandai apa2 barang pun lu boleh tambah...Lagi satu perkara ha..ini pisang dia punya benih banyak susah mau dapat, dulu gua ada cari dekat itu Amerika tapi sudah habis tetapi rupanya tumbuh dengan subur dekat Kabiputen Bangka Tengah, Indonesia. woooiiii...yang ko baca buat hapa, ini untuk cina sahaja....
(Berita dalam bahasa Tamil tetapi dalam surat khabar Melayu)
Woiii...antu kudus meh sini ...ko tolong terjemah sikit berita ni dalam bahasa Tamil jap... Yeena tangki pudle shakti kudel kilometer kallala... (tak larat nak taip panjang sangat itu baru bermaksud nak isi minyaktu)

No comments: